Czcionka:

A+A-

Kontrast:

czwartek 25.02.2021

  1. Słuchanie wiersza „Pory roku”, M. Bogdanowicz.

Każdy rok ma czworo dzieci,

Które kocha niesłychanie.

I każdemu w równej części,

Świat oddaje we władanie.

Kiedy Wiosna rządzi światem,

Ziemia się pokrywa kwiatem.

Kiedy Lato tron przejmuje,

Słońcu przygrzać rozkazuje.

Gdy przychodzi czas Jesieni,

W sadach owoc się czerwieni.

A gdy Zima berłem skinie,

Świat w śniegowej śpi pierzynie.

Rok za rokiem tak się toczy,

nieodmiennie w tym porządku,

bo gdy jeden się zakończy,

drugi snuje od początku.

Ile mamy pór roku?

Wymień nazwy pór roku.

Jaka jest Twoja ulubiona pora roku? Dlaczego?

 

2.Jaka to pora roku? Zagadki https://www.youtube.com/watch?v=yg888yJfyFA-

3.Zabawa przy piosence Znów minął rok https://www.youtube.com/watch?v=qlEsRlf3qqg

Wiosna niesie kwiaty – dzieci układają z rąk kwiat
Za nią idzie lato- maszerują w miejscu
Jesień sypie kasztanami- piąstkami uderzają o podłogę
Zima biegnie z bałwankami- bieg w miejscu

Czas nam nie chce się zatrzymać- obrót wokół własnej osi
Wiosna, lato jesień, zima- wyliczanie na palcach
Znów minął rok, kolejny rok- obrót wokół własnej osi

Wiosna świeci słońcem- wkręcają żaróweczki
Lato jest gorące- ocierają pot z czoła
Jesień jabłka ma dojrzałe- wspinają się na palce i naśladują zrywanie
Zima chodzi w futrze białym- otulają się rękoma

Czas nam nie chce się zatrzymać- obrót wokół własnej osi
Wiosna, lato jesień, zima- wyliczanie na palcach
Znów minął rok, kolejny rok- obrót wokół własnej osi     

  1. ,,Co robić możemy, gdy o danej porze roku się na podwórku znajdziemy"- zabawa ruchowa

Rozmowa nt. tego co można robić w danej porze roku. Ustalenie jednej czynności, która będzie odpowiadać każdej z pór roku.

Na przykład:

Zima- jeździmy na nartach, Wiosna- jesteśmy ptakami, które wracają do Polski z ciepłych krajów (machanie rękoma i przemieszczanie się po pokoju - fruwanie), Lato- pływamy w morzu, Jesień- malujemy liście na kolorowo.)

Rodzic odtwarza piosenkę Znów minął rok. Podczas jej trwania, dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Na pauzę w muzyce rodzic unosi obrazek z symbolem danej pory roku (lub wymienia jego nazwę), a dziecko musi wykonać wcześnie ustaloną dla tej pory czynność. Zabawę powtarzamy kilka razy.

*W zabawie najlepiej użyć ilustracji z najbardziej charakterystycznymi symbolami danych pór roku.

5. Praca plastyczna:

dzieci młodsze (3l) - Pokoloruj obrazek przedstawiający Twoją ulubioną porę roku.

dzieci starsze (4l) :

„Zegar pór roku”. Dziecko wycina koło z bloku technicznego. Z pomocą rodzica dzieli koło na 4 równe części. Każda ćwiartka jest odpowiednikiem jednej z pór roku. Zadaniem dzieci jest stworzenie obrazków nawiązujących do: wiosny, lata, jesieni i zimy. Na środku rodzic przyczepia wskazówkę ze sztywnego papieru kolorowego. Przytwierdza ją pineską i korkiem.

Data dodania: 2021-02-25 09:27:16
Data edycji: 2021-02-25 09:34:57
Ilość wyświetleń: 86

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook