Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Praca zdalna 29 marca 2021

Witajcie Starszaki!

Zaczynamy od wysłuchania wiersza  Doroty Gellner "Pisanki" :
• Słuchanie wiersza.

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Rozmowa na temat wiersza. Odpowiedzcie na pytania:− Co znajduje się na stole?

Jak wyglądają pisanki?

Co wykluje się z pisanek?

Czy wiecie.......?

• Dawniej uważano, że pisanki mają magiczną moc, dlatego np. dotykano nimi grzbietów bydła,
aby było zdrowe i płodne, toczono je wzdłuż zagonów oziminy, żeby zapewnić sobie dobry
urodzaj.
• Były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie wszelką pomyślność (także w sprawach sercowych).
• Pełniły one rolę wykupu w obrzędach wielkanocnych, np.: dyngusa, chodzenia z barankiem
lub kurkiem.
• Ludzie bogaci obdarowywali się drogimi pisankami, ze złota, przyozdobionymi szlachetnymi
kamieniami. Francuski jubiler Peter Carl Fabergé wykonał takie drogie pisanki na zamówienie
cara Rosji.
• Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką.
Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka
się nie potłukła.

 

 Zabawa ruchowa z elementem turlania – Rozsypane pisanki.
Dzieci delikatnie turlają się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa

Proszę, żebyście narysowali 10 pisanek, każda inna, ale muszą zawierać następujące elementy:

 

  • pierwsza- musi byc na niej kolor czerwony
  • druga- nie może miec kształt jajka ;)
  • trzeciea- "literkowe"- napiszcie, jak najwięcej poznanych literek (literki nie powinny sie powtarzać)
  • czwarta - muszą byc na nim wesołe kolory
  • piąta - "kratka"- narysujcie całą pisankę w kratkę
  • szósta - " potłuczone"- sami zdecydujcie, jak będzie wygladało
  • siódma - dorysujcie  ręce i nogi
  • ósma - "tęczowe"
  • dziewiąta - "cyferkowe"- napiszcie, jak najwięcej poznanych cyferek (cyferki nie powinny się powtarzać)
  • dziesiąta - "dowolny" - wzór taki, jaki lubisz

Pod każdą pisanką napisz kolejną cyfrę. I podpisz się

Wszystkie swoje zrobione prace chowaj w jednym miiejscu, a kiedy wrócimy do przedszkola, przynieś je do swojej teczki.

I kolejne zadanie dla Was: każdy niech wymyśli własne życzenia świąteczne, a Waszych Rodziców prosimy o zapisanie tych życzeń i przesłanie ich na gmaila grupy.  Życzenia będą wstawione na stronę facebookową przedszkola i podpisane imieniem autora :)

 

A po południu......

Proponuję wam wykonanie puzzli wielkanocnych, które możecie pociąć na wszelkie możliwe sposoby

https://janauczycielka.jimdofree.com/.../puzzle-wielkanoc/

” Pamiętacie nasze zajęcia z lupa w ogrodzie przedszkolnym? Zapraszam was do ćwiczeń na spostrzegawczość „Owady. Może niektóre z nich pamiętacie?

https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e

Praca z karta pracy- 

Karta pracy, cz. 3, nr 55.
− Narysujcie w pustych polach pisanki według podanych wzorów. Pokolorujcie rysunki pisanek na podane kolory.
− Podzielcie nazwy zdjęć na sylaby lub na głoski. Narysujcie w polach pod zdjęciami tyle kresek, z ilu głosek składają się te nazwy. Kto potrafi może wpisać całe nazwy.

 

Pozdrawiamy! Do jutra........................... Dorota M. i Marzena S.

 

Data dodania: 2021-03-28 20:38:56
Data edycji: 2021-03-28 21:07:43
Ilość wyświetleń: 156

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook