Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Praca zdalna 30 marca 2021

Witajcie!

Zacznijmy dzień od ćwiczenia oddechowego

Ćwiczenie oddechowe – Baranek.
Szablony baranka, słomki, skrawki białego papieru.
Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przed każdym dzieckiem znajduje się szablon baranka.
Obok baranka zostają umieszczone małe kawałki białego papieru. Dziecko za pomocą słomki
przenosi kawałki papieru na szablon baranka. Nie pomaga sobie rękami.

 

Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. "Koszyczek dobrych życzeń". Melodię i tekst znajdziecie poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY

I. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

II. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?

Ref.: Mama, tata…
III. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Ref.: Mama, tata…

• Rozmowa na temat tekstu piosenki.

− Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence?
− Co znaczą w piosence słowa koszyczek dobrych życzeń?

Przez cały tydzień słuchajcie tej piosenki, jak wrócimy do przedszkola nagramy ją z całą grupą!

To zadanie domowe- nauka na pamięć!

A teraz wysłuchajcie opowiadania Grzegorza Kasdepke "Najpiękniejsze…".

Słuchanie opowiadania.
Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!... Prawda? Tak
samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka w 
Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym
słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
− Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym
podwórku!
− A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc
pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
− Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
− A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że
z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś
nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania... – zanim się obejrzały, z popękanych,
kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
− Jaka śliczniutka!... – wygdakała pierwsza kura.
− Mój ty kochany!... – rozczuliła się druga.
− Chlip, chlip!... – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się
dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”


• Rozmowa na temat opowiadania.
Wypowiedzi dzieci dotyczące utworu; zwracanie uwagi na zachowanie kur, ich pragnienia,
sposób ozdabiania jajek; podkreślanie więzi matki z dzieckiem.

Wykonajcie  Kartę pracy, cz. 3, nr 56.
− Pokolorujcie rysunki jajek jednym kolorem, ale tak,
żeby każde jajko było inne.
− Połączcie w pary takie same zestawy pisanek. 

Kartę pracy, cz. 3, nr 57.
• Kończenie rysowania kurki i kogucika według wzoru.
• Kolorowanie jajka znajdującego się po lewej stronie karty w różowe wzorki, a po prawej – w zielone
wzorki

A po południu............

Zapraszam Was do zabawy z grą interaktywną „Dodawanie od 1-10”

https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6

A teraz dopasuj pisanki – wytnij i wklej

https://www.facebook.com/photo?fbid=281321190228902&set=a.240598177634537

 

Pozdrawiamy! Do jutra............... Dorota M i Marzena S.

Data dodania: 2021-03-29 10:02:21
Data edycji: 2021-03-29 10:32:03
Ilość wyświetleń: 147

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook