Czcionka:

A+A-

Kontrast:

praca zdalna 31.03.2021

                                                                    Witamy wszystkie dzieci i rodziców!

  1. Posłuchajcie wiersza M.Golc „Pisanki, pisaneczki”

Pisaneczki i pisanki, kolorowe jajka.

Jedno małe , drugie duże- to ci niespodzianka.

Wszystkie pięknie malowane, jak tęcza na niebie

Duże jajko wezmę sobie, małe dam dla ciebie.

Ojej! Jaka ze mnie gapa- stłukłam pisaneczki.

Ale może mi się uda złożyć skorupeczki.

 

Rozmowa na temat wiersza;

- Jak nazywają się kolorowe malowane jajka?

- Czym, oprócz kolorów różnią się pisanki?

-Co się stało z pisankami z wiersza?

 

  1. Chciałam zaproponować zabawę matematyczną „Układamy wzorki”, która uczy skupienia uwagi, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich. W takich zabawach dziecko uczy się kodowania regularności rytmicznych. Takie ćwiczenia wykonywałam z dziećmi w przedszkolu. Jeśli dziecko będzie sobie dobrze radziło możecie Państwo tworzyć bardziej skomplikowane wzorki. Potrzebne będą : białe paski papieru, kolorowe kółka lub sylwety papierowych jajek w jednorodnych kolorach) wycięte z papieru, patyczki.

Przed dzieckiem znajduje się biała kartka, na której będzie układało różne wzorki, które będą się powtarzać. Najpierw rodzic układa na swoim pasku papieru  kółka i mówi głośno: czerwone, żółte, czerwone, żółte, czerwone żółte…., potem dziecko układa przed sobą taki sam wzorek i głośno go odczytuje ; następnie układa dalej, kontynuując ten rytm. Potem zwiększamy stopień trudności , i np. układamy wzorek: czerwone, żółte, żółte, czerwone, żółte, żółte, czerwone, żółte, żółte… dalej dziecko kontynuuje układanie i głośno odczytuje.  Pytamy dziecko co byłoby dalej, gdybyśmy kontynuowali układanie. Możemy wykorzystać do tej zabawy  patyczki: układamy wzorek, np. kółko, patyk, kółko, patyk… itd., Proponujemy dziecku, aby ułożyło swój wymyślony wzorek. Możecie , państwo wyciąć dodatkowo np. trójkąty                     i łączyć różne elementy we wzorze. W miarę postępów dziecka można tworzyć trudniejsze wzorki.

  1. Wykonanie ćwiczenia (Karta pracy, s.58)- oglądanie obrazków, zaznaczanie kolejności zdarzeń rysując odpowiednią ilość kropek w okienkach.
  1. Wykonanie ćwiczeń (Karta pracy, s.59) - wymawianie rymowanki i rysowanie po konturach jajek. Kolorowanie rysunków jajek. Utrwalanie pojęć: tyle samo, takie same.
  2. Ćwiczenia narządów mowy, z wykorzystaniem wiersza H. Szayerowej „Pisanki”

Rodzic mówi wiersz, ilustrując go ruchem.

Zniosła kura jajek sześć.

Pytam więc kurę, czy mogę zjeść?  

(dziecko oblizuje ust okrężnym ruchem języka)

- Ko… ko… ko…   (naśladuje głos kury)

Zaprzecza hardo.

- Ani sadzonych, ani na twardo.

- I jajecznicy nie! I na miękko nie!

Nie dam!

- choćbym miała pęknąć!                           

( nadyma policzki i   delikatnie uderza w nie palcami, aż do wypuszczenia z nich powietrza.)

- Więc, pytam grzecznie kurę,

Czy mogę utrzeć te jaja na kogel-mogel

(kilkakrotnie powtarza: kogel-mogel)                                                                                                                                   

Spojrzała na mnie… jak na osła…             

( naśladuje głos osiołka: ihaha, ihaha)                      

I zagdakała wielce wyniosła                        

( naśladuje głos kury: ko, ko,ko)                                                          

 Że… jaja na pisanki zniosła                         

.                                                                                              

  1. Układ taneczny pląs "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Dzieci i rodzice dotykają tych części ciała, o których mowa w piosence.

 Tekst piosenki:

 Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos

 Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos

 Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos

 Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Pozdrawiamy! Pani  Iwona i Pani Marta.

Data dodania: 2021-03-29 13:14:39
Data edycji: 2021-03-29 13:14:48
Ilość wyświetleń: 88

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook