Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Tematy do realizacji w miesiącu październik

Tematy kompleksowe na miesiąc październik

  1. Jesień w sadzie

  2. Jesień na działce

  3. O sobie samym

  4. Nasze zmysły

 

Piosenka do nauki :

 

Piosenka: „Wiewióreczka” (sł. E. Szymański, muz. T. Mayzner).

I Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz oczka czarne nie bójże się, pokaż w lesie, gdzie masz swą spiżarnię. Wszędzie mam, tu i tam, czego chcecie to wam dam. Fik, myk! Hyc, hyc! Czego chcecie to wam dam.

 

II. Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rude łapki, jeśli łaska, sypnij z góry orzeszków do czapki. Dałabym nawet sześć lecz co w zimie będę jeść? Fik, myk! Hyc, hyc! Były orzeszek, nie ma nic!

 

III Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rudy pyszczek, tu na ziemię rzuć uprzejmie kilka ładnych szyszek. Szyszki masz tu i tam, wejdź na sosnę, urwij sam. Fik, myk! Hyc, hyc! Były szyszki, nie ma nic!

 

Wiersz do nauki:

"Gdzie jesteś, Jesieni?" H. Zdzitowiecka

"Gdzie ty jesteś, jesieni?"

"Tu jestem.

W suchych liściach

lecących z szelestem,

w barwnych liściach,

czerwonych i złotych,

co na ziemię się kładą

pokotem.

Z dębu strząsam

dojrzałe żołędzie,

babim latem przystrajam gałęzie,

ptakom wskażę bezpieczne

dróg szlaki,

jeże do snu utulę

pod krzakiem.

Mgły wieczorem

nad wodą rozłożę

i przed zimą odejdę

za morze".

 

Przewidywane efekty w miesiącu październik

  • rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów,

  • rozpoznaje i nazywa literę o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozpoznaje i nazywa kwadrat,

  • segreguje figury według jednej cechy – kształtu,

  • rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb 1 i 2,

  • łączy głoski wskazane liczbami, podaje nazwę otrzymanego warzywa,

  • rozpoznaje i nazywa większość warzyw,

  • podaje nazwę aktualnego miesiąca – październik.

  • rozpoznaje i nazywa literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • pisze litery a, A po śladach, a potem – samodzielnie,

  • wypowiada się na temat przygotowywania się zwierząt do zimy (zasypiają, gromadzą zapasy, odlatują do ciepłych krajów…),

  • rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb 1, 2, 3,

  • rozpoznaje i nazywa ptaki odlatujące od nas przed zimą,

  • rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • pisze litery m, M,

  • uzupełnia na rysunkach liczbę elementów do sześciu,

  • rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną i pisaną

  • pisze litery e, E

  • dostrzega i nazywa zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią,

  • określa właściwości fizyczne wody,

  • wymienia cechy prostokąta,

  • wie, które substancje rozpuszczają się w wodzie,

  • wskazuje samogłoski i spółgłoski w słowie parasol,

  • wie, na czym polega krążenie wody w przyrodzie.

Data dodania: 2020-09-27 18:41:10
Data edycji: 2020-09-27 18:41:54
Ilość wyświetleń: 130

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook