Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Tematy do realizacji w miesiącu wrzesień

Tematy kompleksowe:

1.Witajcie w przedszkolu!

2.Droga do przedszkola

3.Nadeszła jesień

4.Co robią zwierzęta jesienią

 

Piosenka do nauki-”Idzie jesień przez świat”

1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas. 

2. W sadzie jabłka malowane do koszyka
skaczą same. Babie lato plącze nitki, bo juz czas!
Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas. 

3. W lesie kwitną piękne wrzosy
Grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas. 

 

Wiersz do nauki „Przejście przez ulicę”

 

W dużym mieście wielki ruch,
samochodów wiele,
W dużym mieście wielki ruch,
jeśli chcesz bezpiecznym być,
musisz o tym wiedzieć:

przez ulicę można przejść
tylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa,
pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,
stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,
możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:
gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką być
dorosłej osoby!

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci w miesiącu wrzesień

-nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu,

-rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy w sali, szatni, łazience,

poznaje pojęcie sylaba – dzieli nazwy obrazków na sylaby,

bawi się na placu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,

uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową.

rozpoznaje przedmioty po dźwiękach, jakie wydają,

wymienia słowa rozpoczynające się daną sylabą,

różnicuje i nazywa cechy rozpoznawane za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,

nazywa i wskazuje części ciała,

rozpoznaje zapis swojego imienia,

określa pierwsze głoski (samogłoski) w nazwach obrazków,– rysuje linie ukośne,

rozróżnia prawą i lewą stronę w schemacie ciała,

określa pierwsze głoski (samogłoski) w nazwach obrazków,

rysuje linie ukośne,

rozróżnia prawą i lewą stronę w schemacie ciała,

wie, przy jakim świetle sygnalizacji przechodzimy przez ulicę,

wie, że dzieci same nie przechodzą przez ulicę,

wypowiada się na temat przechodzenia przez ulicę,

łączy numery alarmowe z odpowiednimi pojazdami,

rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe,

zna numery telefonów alarmowych: 999, 998, 997 i 112

- rozpoznaje po liściach i owocach

-wybrane gatunki drzew i je nazywa,

wie, dlaczego drzewa tracą liście jesienią,

podaje listę atrybutów (cechy) elementów kojarzących się z jesienią,

Data dodania: 2020-08-30 15:48:04
Data edycji: 2020-08-30 15:48:51
Ilość wyświetleń: 119

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook