Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Muzyka jest wszędzie

  2. W świecie teatru

  3. Wiosna, wiosna

  4. Wkrótce Wielkanoc

    Wiersz do nauki:: Maria Witewska „Pracowita wiosna”
    Kolorowa wiosna,
    gosposia wspaniała,
    od samego rana,
    dużo pracy miała.

    Zaspane słoneczko,
    witała zza chmurki,
    Prosiła na koncert,
    leśnych ptaków chórki.

    Malowała kwiatki,
    na zielonej trawie,
    policzyła z boćkiem,
    wszystkie żaby w stawie.

    Piosenka „Wiosna w błękitnej sukience”
    Wiosna w błękitnej sukience
    bierze krokusy na ręce.
    Wykąpie je w rosie świeżej
    i w nowe płatki ubierze.
    ref: Wiosna buja w obłokach,
    wiosna płynie wysoko,
    wiosna chodzi po drzewach,
    wiosna piosenki śpiewa.
    Potem z rozwianym warkoczem
    niebem powoli gdzieś kroczy.
    Wysyła promyki słońca
    i wiersze pisze bez końca.
    ref: Wiosna buja w obłokach…
    Nocą się skrada z kotami,
    chodzi własnymi drogami.
    A teraz śpi już na sośnie
    i nie wie, że sosna rośnie.

    Aktywności w marcu:

1 .Zabawa dydaktyczna „Zegar” przy pomocy różnego rodzajów zegarów- zabawy i ćwiczenia
z literą z. Zapoznanie z literą z na podstawie wyrazów podstawowych zegar, Zenek.

2. Zorganizowanie koncertu piosenki przedszkolnej dla dzieci z grupy- zgłaszanie chętnych kandydatur dzieci do koncertu

3. Słuchanie opowiadania Mariana Orłonia Zbuntowana orkiestra.

4. Zabawy matematyczne Zwierzęta egzotyczne.- rozwijanie umiejętności liczenia. Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9

5. Praca plastyczna Malujemy nastrój utworu muzycznego – łączenie ekspresji muzycznej
z plastyczną na podstawie muzyki Chopina.

6. Rozmowa na temat teatru, z wykorzystaniem wiersza Joanny Kulmowej Teatr żywy.- rozwijanie mowy. Wprowadzenie litery u na wyrazach podstawowych ule, Ula

7. Zorganizowanie kącika teatralnego- teatr cieni- Inscenizowanie przez dzieci znanych im baśni.

8. Prace konstrukcyjno- plastyczne Wykonywanie kukiełek do kącika teatralnego.

9. Zabawa usprawniająca mięśnie twarzy, wprowadzająca w radosny nastrój – Wąsy.- relaksacja

10. Zabawy dydaktyczne z klockami- na podstawie liczmanów klocków o róznych kształtach i kolorach - rozwijanie umiejętności w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 9

11. Zabawy dydaktyczne pod hasłem Marcowa pogoda.- zapoznanie z elementami pogody występującej w marcu. Wprowadzenie litery c na wyrazach podstawowych cebula, Cezary.

12. Praca plastyczno- konstrukcyjna - Wykonywanie z chętnymi dziećmi słomianej lub gazetowej marzanny.

13. Wspólne tańce i recytowanie wierszy w ogrodzie przedszkolnym, wokół marzanny.- zorganizowanie symbolicznego pożegnania marzanny, jako symbolu odchodzącej zim

14. Improwizacja przy muzyce Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna – z wykorzystaniem pasków bibuły.

15. Ćwiczenia liczbowe Mieszkańcy łąki.- wprowadzenie cyfry 10.

16.Słuchanie wiersza Doroty Gellner Pisanki, w oparciu o inscenizacje sylwetami.- wprowadzenie litery ł na wyrazach podstawowych łopata, Łucja.

17.Praca plastyczna-Wykonywanie pisanek według własnych pomysłów z wykorzystaniem bibuły, kolorowego papieru, resztek materiałów.

18.Zabawy przy piosence Koszyczek dobrych życzeń.- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

19.Zabawa badawcza Poznajemy budowę jajka.- nazywanie poszczególnych części składowych jajka

20. Wspólne dzielenie się jajkami ugotowanymi na twardo. Składanie sobie życzeń świątecznych.- wdrażanie do zachowania tradycji świątecznych

Data dodania: 2021-03-02 08:27:16
Data edycji: 2021-03-02 08:32:12
Ilość wyświetleń: 68

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook