Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne na miesiąc styczeń

 

Tematy kompleksowe:

1.Zwierzęta są głodne (2 tyg)

2.Zabawy na śniegu

3.Odwiedzili nas babcia i dziadziuś

 

Piosenka do nauki

Nie wszystkie babcie lubią walczyki,
nie wszystkie noszą stare kolczyki,
nie wszystkie babcie mają po sto lat,
dla niejednej babci wesoły jest świat.

Ref. Babcia, babcia to starsza dziewczynka,
co kiedyś miała usta jak malinka,
Mamę i tatę dawno wychowała,
za to w prezencie wnuki dostała, wnuki dostała
– To właśnie my!

Niektóre babcie przyznacie sami,
zatańczą disco razem z dziadkami,
i ja chcę bardzo mocno wierzyć w to,
że tak tańczyć będą lat przynajmniej sto.

 

Wiersz do nauki

Żyj nam Babciu lat ze dwieście,
boś najlepsza w całym mieście.
Gdy za bardzo rozrabiamy
pod twe skrzydła uciekamy.
Ty nas zawsze wytłumaczysz,
wszystkie błędy nam wybaczysz.
Ty obchodzisz święto swoje,
Ja na warcie muszę stać.
I życzenia na tę chwilę,
Tylko stąd Ci mogę słać.

W tym miesiącu:

  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik,
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia
  • Słuchanie opowiadania Marii Kownackiej „Śpiewająca choinka” rozwijanie mowy, zapoznanie z literą s, S na wyrazach podstawowych sroka, Sara
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych, rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą, aktywne słuchanie rozmówcy, rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie
  • nauka wierszy, piosenek, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków dla Babci i Dziadka
  • Zabawy watą- rozwijanie aktywności twórczej, zapoznanie z literą N,n na wyrazach podstawowych narty, Nela
  • wspólne wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych, np. tworzenie scenek z wykorzystaniem pantomimy, dramy.
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę.
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg); konstruowanie z tworzywa przyrodniczego, korka, drutu, papieru, wełny.
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
  • poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo- skutkowego, poznawania samego siebie,
  • Słuchanie wiersza Hanny Łochockiej „Dla babci” - rozwijanie mowy, zapoznanie z literą b, B na wyrazach podstawowych balon, Borys
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych
Data dodania: 2021-01-04 09:04:47
Data edycji: 2021-01-04 09:11:13
Ilość wyświetleń: 62

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook