Czcionka:

A+A-

Kontrast:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC X

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESZIĄC X

 

1.Jesień w sadzie:

  • Zabawa Kto zmienił miejsce?
  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania Marii Kowalewskiej Sąsiedzi. –wykorzystanie tablicy demonstracyjnej.
  • Rozpoznawanie owoców po smaku.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe do piosenki Jesień w sadzie i w ogrodzie
  • Kolorowe jabłuszko – wypełnianie sylwety jabłka kuleczkami plasteliny
  • Wycinanie dowolnych elementów ze starych gazet (ćwiczenia w wycinaniu)
  • Kolorowanie rysunków – małego jabłka i dużej gruszki – karta pracy
  • Opowieść ruchowa W sadzie.
  • dyd. Ile jest owoców w sadzie? - karta pracy naklejanie owoców
  • Rozwiązywanie zagadek o owocach

2.Jesień w ogrodzie:

  • Segregowanie warzyw według rodzajów do koszyków.
  • Inscenizacja wiersza Brzechwy Na straganie- wykorzystanie kukiełek.
  • Rysowanie Portretu buraka.
  • Dowolny taniec przy piosence Czerwony pomidorek.
  • Ulubione warzywa – wydzieranka z kolorowego papieru.
  • Ilustracja piosenki Czerwony Pomidorek - rozmowa na temat piosenki
  • Indywidualne układanie obrazków z figur według wzoru.
  • Zabawa ze śpiewem Buraczek i cebulka.
  • dyd. Jakie to warzywo? - rozpoznawanie warzyw po smaku
  • Opowieść ruchowa ,,W ogrodzie’’.
  • Długi, krótki – zabawy paskami, dźwiękami.
  • Zabawy stemplami z ziemniaków.

3.O sobie samym:.

  • Zabawa Co wydaje taki dźwięk?
  • Ćwiczenia indywidualne – poznawanie imienia każdego dziecka, ułożonego z liter drukowanych
  • dyd. Znam nazwy części ciała.
  • Zabawa Co lubię?
  • Zabawy z imionami.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe do piosenki Trzy kółeczka.
  • Lepienie z plasteliny na temat dowolny
  • Rozmowa kierowana w oparciu o obrazki o prawach i obowiązkach dzieci.- karta pracy
  • Moja twarz – ćwiczenia plastyczne.
  • Słuchanie piosenki O charakterach.

4.Moje zmysły:

  • Ćwiczenia słuchowe – rozróżnianie dźwięków dochodzących z otoczenia
  • Wspólne, rytmiczne dzielenie (na sylaby) nazw obrazków, które pokazuje N.
  • Zabawa dydaktyczna Kolorowe paski.
  • Ilustracja piosenki O zmysłach.
  • Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach – karta pracy
  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych – warg i języka
  • dyd. Co jest słodkie?- kolorowanie tego, co jest słodkie – karta pracy
  • Wszystko ma kolory – ćwiczenia w utrwalaniu nazw kolorów , zabawy z farbami – mieszanie farb
  • Ćwiczenie w rozpoznawaniu zapachów.

 

     Jesień w sadzie

  1. Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
    dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

  1. Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
    Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę,
złotą dynię , jabłko, śliwkę i dojrzałą gruszkę./ x2

 

                JESIENNE DRZEWA


1)    Po zielonym lesie chodzi sobie jesień,
Przystaje, maluje i dalej wędruje.
Ref.   Pastelowych palet zestaw ma niemały,
By jesienne drzewa zawsze pięknie wyglądały.
2)    Dziś od rana zmienia wszystko od niechcenia
Na żółto, brązowo, będzie kolorowo.
Ref.   Pastelowych palet…
3)    I zielone liście barwi oczywiście
Na czerwień i złoto, robi to z ochotą.
Ref.   Pastelowych palet…

 

 

 

 

Data dodania: 2020-09-30 19:46:42
Data edycji: 2020-09-30 19:49:35
Ilość wyświetleń: 86

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook