Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na miesiąc marzec 2021

Tematy kompleksowe:
1. W świecie teatru.
2. Muzyka jest wszędzie.
3. Wiosna, wiosna.
4. Wkrótce Wielkanoc.

Wiersz do nauki:: Maria Witewska „Pracowita wiosna”
Kolorowa wiosna,
gosposia wspaniała,
od samego rana,
dużo pracy miała.

Zaspane słoneczko,
witała zza chmurki,
Prosiła na koncert,
leśnych ptaków chórki.

Malowała kwiatki,
na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem,
wszystkie żaby w stawie.

Piosenka „Wiosna w błękitnej sukience”
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec 2021r.
– rozwijanie poczucia rytmu
– poznanie nazw instrumentów muzycznych, gamy D- dur, nazewnictwa związanego z muzyką
– łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech  funkcjonalnych,
– rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego
– nauka wierszy, piosenek, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela)
– wspólne wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych, np. tworzenie scenek z wykorzystaniem pantomimy, dramy.
– samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę.
– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
– uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo- skutkowego, poznawania samego siebie,
– wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.
– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce
– wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych
– wzbogacanie słownictwa dotyczącego teatru
– zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury
– inscenizowanie wybranych utworów literackich z podziałem na role
– zapoznanie z elementami pogody marcowej
– poznanie charakterystycznych zwiastunów wiosny

Data dodania: 2021-02-28 10:20:20
Ilość wyświetleń: 62

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook