Czcionka:

A+A-

Kontrast:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec

 

  1. Chciałbym być muzykiem:

- Zabawa Posłuchaj i połóż -  rozwijanie orientacji przestrzennej

-Słuchanie utworu  W.Badalskiej   Legenda o przerwanym hejnale

-Zabawa Jaki to instrument? - rozpoznawanie instrumentów perkusyjnych po dźwiękach,

  jakie wydają

- Ćwiczenia ortofoniczne w  oparciu o wiersz P. Siewiera - Kozłowska Zabawa na śniegu

-Grzechotka  – wykonywanie instrumentu perkusyjnego z puszki, plastikowej butelki  po napoju

-Bawimy się ruchem i rytmem –   zapoznanie z piosenką Orkiestra

-Zabawa pod hasłem Rozpoznaj jaki to instrument?

-Poznajemy Fryderyka Szopena  - wykorzystanie wiersza Cz.    Janczarskiego W Żelazowej

   Woli

-Malowanie muzyki - ilustrowanie  nastroju fragmentu utworu Nokturn b-moll nr 1.1 –

  Fryderyka Chopina

-Koncert  Szopenowski Łazienki Królewskie  ( Polonez g – moll, Życzenie    G – dur – do

  wyboru) - ( prezentacja multimedialna)

  1. 2. Chciałbym być aktorem:

-Dzień Kobiet / Dziewczynek

-Zabawy z wykorzystaniem rymowanki

-Rozmowa kierowana w oparciu o  opowiadanie Stanisława Karaszewskiego Bardzo ważna

 rola

-Teatrzyk cieni na podstawie utworu Teresy Fiutowskiej Przedwiośnie w lesie.

-Wykonywanie korony z kartonu dla króla lub królowej.

- Zabawy muzyczno – ruchowe przy   piosence Zielona wiosna

-Ćwiczenia grafomotoryczne –  rysowanie po śladzie – karta pacy

-Zab. dyd. Prawda czy fałsz?-ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań

-Zabawa w teatr – inspirowane baśnią Czerwony Kapturek

-Wykonanie kukiełki do baśni Czerwony Kapturek

-Ćwiczenia artykulacyjne – różnicowanie dźwięków: s, sz. - karta pracy

-Zabawy w teatr kukiełkowy – inspirowane baśnią Czerwony Kapturek

-Zab. dyd. Ile wróbli? – wykorzystanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Ile wróbli?

  1. 3. Nadeszła wiosna:

-Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz Danuty Gellnerowej Idzie wiosna

-Jaki to kwiat? - oglądanie zdjęć kwiatów, które pojawiają się wczesną wiosną – karta pracy-   -Przebiśnieg -  wypełnianie kulkami  rysunku przebiśniegu

-Wykonanie kukiełki marzanny

-Ćwiczenia grafomotoryczne -rysowanie po śladach – karta pracy

-Wyprawa na wiosenną łąkę –  zabawy rytmiczne

-Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Barbary Szelągowskiej Ptasie trele

-Wspólne pożegnanie zimy i powitanie wiosny

-Zabawa słuchowa Ile żab wskoczyło do sadzawki?

-Rozmowa na temat warunków atmosferycznych panujących w marcu.- wykorzystanie tablicy

  Demonstracyjnej

- Wierzbowe bazie – malowanie uzupełnione wycinanką

-Nadeszła wiosna – ćwiczenia grafomotoryczne połączone z rozwijaniem mowy – karta

  pracy

-Marcowa pogoda – przeliczanie w zakresie pięciu

-Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie – filmik edukacyjny

  1. Wielkanoc:

-Koszyczek i jajeczka- ćwiczenia  oddechowe

-Ćwiczenia grafomotoryczne Jajko – karta pracy

-Słuchanie ciekawostek na temat Wielkanocy.

-Układanie obrazków pociętych  na części o tematyce świątecznej

-Zielony kącik wielkanocny-ozdabianie kącika wielkanocnymi dekoracjami

-Inscenizowanie utworu Teresy Fiutowskiej Awantura o jajka (z wykorzystaniem sylwet

  postaci)

-Kartka wielkanocna – wypychanie i zginanie papieru.

- Zajączek wielkanocny – praca wg. wzoru

-Zabawy ruchowo - muzyczne  przy piosence Zając  malowany

-Palmy wielkanocne- omówienie  ich wyglądu

- Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na  podwórku

-Na wiejskim podwórku – ćwiczenia w liczeniu

-Ćwiczenia grafomotoryczne -rysowanie po śladzie – karta pracy

-Historyjka obrazkowa Wielkanocna niespodzianka

- Prezentacja koszyka wielkanocnego i wyjaśnienie  jego symboliki

 

Piosenka Zielona wiosna

1.Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

coś do ucha sobie szeptały

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

 

2.Przyleciał bociek, usiadł na błocie

i do drugiego boćka klekoce

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

 

3.Wszystko usłyszał mały wróbelek

i przetłumaczył na ptasie trele

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

Piosenka Malowany zając

 

1.Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

2.Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

3.Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-02-27 16:40:59
Data edycji: 2021-02-27 16:42:32
Ilość wyświetleń: 57

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook