Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI W PRZEDSZKOLU NR 8 W MALBORKU.

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 października 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Z 2004 r. Nr 2572 z późno zm.).
  • Rozporządzenie MENiS z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( Dz. U. Nr 51, poz. 458, z późno zm.).
  • Statut Przedszkola nr 8 w Malborku

 

Cel procedury

Niniejsza procedura ma na celu ułatwienie wzajemnych kontaktów nauczycieli z rodzicami/opiekunami oraz uwzględnienia ich w działalności wychowawczej przedszkola.

 

Zakres procedury:

 

Uczestnicy postępowania – zakres odpowiedzialności

1.Dyrektor:

  • planuje organizację pracy przedszkola (zasady, specyfikę, prawne uregulowania),
  • odpowiada za prawidłową organizację przepływu informacji przedszkola.

 

2. Nauczyciele:

  • planują organizację pracy w grupie,
  • przestrzegają harmonogramu spotkań z rodzicami,
  • udzielają informacji o dziecku (postępy edukacyjne, trudności dydaktyczno-wychowawcze, zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze),
  • dbają o prawidłową organizację przepływu informacji.

 

3. Rodzice (opiekunowie prawni):

  • Rodzice mają obowiązek: uczestniczyć w zebraniach grupowych, i spotkaniach oraz na bieżąco śledzić ogłoszenia i komunikaty,
  • poinformować przedszkole o stanie zdrowia dziecka, o wyjątkowych sytuacjach rodzinnych,
  • w razie choroby pozostawić dziecko w domu,
  • uczestniczyć w zebraniach grupowych,
  • w razie nieobecności wypełnić upoważnienie dla wytypowanej upoważnionej osoby,
  • na bieżąco śledzić ogłoszenia i komunikaty.
  • maja prawo do uzyskiwania informacji o sukcesach, zachowaniu, postępach i trudnościach swojego dziecka.

 

OPIS PRACY - USTALONA KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ, MIEJSCA I CZAS PRZEPROWADZANIA POSZCZEGÓLNYCH CZYNNOŚCI:

  1. Kontakty rodziców/opiekunów z nauczycielami przebiegają według ustalonego i podanego na początku roku szkolnego harmonogramu, w formach:
  • zebrań ogólnych z rodzicami,
  • zebrań ogólnych z rodzicami i zaproszonymi specjalistami,
  • zajęciach pokazowych, otwartych dla rodziców z udziałem dzieci,
  • indywidualnych konsultacji rodziców z nauczycielami
  • innych spotkań wynikających z planu pracy przedszkola
  • na życzenie rodzica możliwa jest korespondencja pocztą elektroniczną.

 

  1. Rodzice/opiekunowie mają możliwość kontaktów dodatkowych, poza ustalonym harmonogramem, w miarę potrzeb wynikających z aktualnych sytuacji, ale powinny one odbywać się po uprzednim ustaleniu z nauczycielem terminu i miejsca takiego spotkania.
  2. Miejscem kontaktów nauczycieli z rodzicami może być jedynie przedszkole. Nauczyciele przeprowadzają rozmowy z rodzicami tylko w danym pomieszczeniu, a nie na korytarzu. Miejscem kontaktów dyrektora przedszkola z rodzicami na terenie przedszkola jest gabinet dyrektora. Poza tymi miejscami informacje nie są udzielane.
  3. Terminy spotkań z rodzicami ustalone są w harmonogramie zebrań z rodzicami przedstawionym nauczycielom i rodzicom na początku roku szkolnego. O obowiązkowym spotkaniu z rodzicami nauczyciel jest zobowiązany przypomnieć dzieciom i rodzicom, z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem, podając datę, miejsce, godzinę spotkania (można stosować pisemne zaproszenie z podpisem i podaniem informacji zwrotnej).
  4. W sytuacjach uzasadnionych wychowawczo nauczyciel organizuje spotkanie indywidualne z rodzicami/opiekunami w uzgodnionym miejscu i terminie, poza ustalonym harmonogramem.
  5. Kontakty mogą mieć charakter osobisty, nauczyciele udzielają też telefonicznych informacji o dzieciach.
  6. Obecność rodziców/opiekunów na zebraniach jest obowiązkowa, potwierdzana jest ich podpisem na zbiorczej liście obecności dla danej grupy.
  7. Nie dopuszcza się rozmów nauczycieli z rodzicami/opiekunami i udzielania informacji o dziecku w czasie trwania zajęć.
  8. Nauczyciel grupy utrzymuje kontakt z rodzicami w formach:
  • zebrań grupowych z rodzicami,
  • pisemnych informacji o postępach i zachowaniu dzieci- diagnoza,

- indywidualnych spotkań z rodzicami na terenie przedszkola, po uprzednim uzgodnieniu terminu,

- odwiedzin w domu wychowanka po uprzednim uzgodnieniu zgody rodzica, w szczególnych przypadkach bez zgody (np. brak kontaktu z rodzicami),

- za pomocą poczty elektronicznej.

10. Corocznym obowiązkiem nauczyciela grupy w trakcie zebrania grupowego jest zapoznanie rodziców z:

- statutem przedszkola,

- planem pracy przedszkola,

- realizowanym programem wychowania przedszkolnego,

- procedurami, - informacjami bieżącymi dotyczącymi funkcjonowania grupy i przedszkola.

11. Nauczyciel odpowiedzialny jest za sporządzenie protokołu zebrania z rodzicami. Protokół zebrania pisze wyznaczony rodzic, podpisują rodzice obecni na zebraniu. Protokół stanowi część pracy nauczyciela.

12. Dyrektor przedszkola w szczególności:

- współpracuje z Radą Rodziców wg przyjętego harmonogramu,

- udziela pomocy nauczycielom w kontaktach z rodzicami, którzy nieregularnie uczestniczą w zebraniach,

- przygotowuje oraz przeprowadza zebrania ogólne dla rodziców wg przyjętego harmonogramu.

13. Wyklucza się następujące zachowania rodziców:

- przeszkadzanie w czasie zajęć,

- telefonowanie pod prywatny numer nauczyciela bez jego zgody,

- zasięganie informacji o dziecku u pracowników niepedagogicznych przedszkola.

14. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące pracy przedszkola kierowane są przez rodziców/opiekunów kolejno do:

- nauczyciela grupy,

- dyrektora przedszkola,

- rady pedagogicznej,

- organu prowadzącego przedszkole,

- organu prowadzącego nadzór pedagogiczny przedszkola.

15. Rodzice/opiekunowie wspólnie z nauczycielami przestrzegają przyjętą procedurę w trosce o poprawność kontaktów, ich rzetelność i zadowalający poziom współpracy przedszkola z rodzicami.

 

V. WYKAZ MATERIAŁÓW I DOKUMENTÓW WYKORZYSTYWANYCH W TRAKCIE PRACY ORAZ POTWIERDZAJĄCYCH WYKONANIE PRACY.

  • protokoły z zebrań rodziców,
  • listy obecności,
  • notatki z rozmów indywidualnych z rodzicami (należy podpisać notatkę przez obie strony, podać datę oraz jakie przyjęto ustalenia)

 

VI. TRYB WPROWADZANIA ZMIAN W PROCEDURZE: Zmiany w procedurze dokonuje dyrektor na wniosek Rady Pedagogicznej. Dokument został zaopiniowany Uchwałą Rady Pedagogicznej Przedszkola Nr 8 w Malborku w dniu 28.08.2017 r. z mocą obowiązującą od 01.09.2017 r.

 

 

 

Data dodania: 2018-04-13 15:33:21
Data edycji: 2020-05-21 07:32:49
Ilość wyświetleń: 4106

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej